نمایشگاه «تو هم با من ببین» با ازدحام جمعیت به حالت تعلیق درآمد


شانزدهم بهمن ماه روز افتتاحیه‌ی نمایشگاه «تو هم با من ببین» از ژئو، هنرمند خیابانی بود. نمایشگاهی که قرار بود در یک ساعت ابتدایی آن یارا آهنگساز تشکل «پلاک» به اجرای بداهه‌ی موسیقی الکترونیک-هیپ هاپ بپردازد. متاسفانه عوامل مختلفی دست به دست هم دادند تا برگزاری این نمایشگاه به حالت تعلیق درآید.

مهم‌ترین تفاوت این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه‌ها همکاری ژئو با لیبل «پلاک» و اجرای زنده‌ی یارا بود که پیش از این کمتر چنین همکاری را دیده بودیم. به سبب این همکاری، لیبل مجبوب پلاک و اعضای آن از جمله بامداد، دیگرد و یارا به تبلیغات این نمایشگاه کمک به سزایی کردند. همین میزان تبلیغات موجب ازدحام پیش از حد مخاطبان شد به طوری که گالری هپتا به هیچ وجه جوابگوی این تعداد بازدیدکننده به یکباره نبود. از طرفی حضور برخی از افراد که اندک هم نبودند، فقط به خاطر دیدن رپکن‌های محبوب خود و عکس گرفتن با آن‌ها بود چرا که به غیر از اعضای پلاک هنرمندان دیگر چون نوید (دیوار) و فرشاد در روز اول نمایشگاه حضور داشتند. این در حالی بود که یارا روز قبل از نمایشگاه نسبت به این نوع رفتار هشدار داده بود.

ژئو روز بعد افتتاحیه و پس از مشکلاتی که به وجود آمد متن زیر را منتشر کرد:

تو هم با من ندیدی…
این شاید کامل ترین برداشت من و همراهانم به عنوان هنرمندای فعال از گرد همایی امروز جامعه ی “هیپ-هاپ” بود…
جامعه که نه…گروهی از آدما که اومده بودن برای خودنمایی…نه بازدید از یک رویداد هنری…
به این فکر میکنم که برای کی و برای چی خودم و همراهانم رو به زحمت انداختم…
برای کسایی که از رپ فقط “خودنمایی” رو درک کردن…
شناخت کافی از خودشون وراهی که با این همه سختی میریم ندارن..
امروز یک تلنگر بود…
من که میخوام بیدار شم و با سرعت ازین همه نا آگاهی دور شم..تا جایی که میتونم…
نمایشگاه رو تعطیل میکنم و با سنگام سنگر میسازم…باید از این جامعه ی نا آگاه ترسید…تا به شعور رسید.
باید با چشم میدیدید با گوش میشنیدید با مغز تحلیل میکردید اما نکردید
تو هم دیگر نیا…دیگر هم با من نبین…

بامداد نیز این مورد نمایشگاه و اتفاقات آن این گونه گفت:

خیلی ناراحت نباشید چه شما دوست عزیز چه شما دوستان عزیز. به امید نمایشگاهی بزرگتر ، تبلیغاتی حساب شده تر و مدیریتی درست تر. دمه هرکی اومد گرم

در هر صورت نمایشگاه «تو هم با من ببین» در حال حاضر ادامه نخواهد داشت و تمام وقت و هزینه‌ای که ژئو و دیگر هنرمندان برای این نمایشگاه گذاشته بودند صرف کسب تجربه‌ی بیشتر برای تصمیمات بهتر در برگزاری نمایشگاه‌های آینده شد.

در ادامه می‌توانید تعدادی از آثار مربوط به این نمایشگاه را تماشا کنید:

نظرت چیه...؟

