توضیحات اردشیر احمدی در مورد اتفاقات اخیر / کناره گیری از کارگردانی


Ardeshir Ahmadi (3)

آخرین عکس از اردشیر احمدی

همان‌طور که می‌دانید اردشیر احمدی چند روزی است که خبر آزاد شدنش پخش شده است.
وی به تازگی در مورد اتفاقات اخیری که برایش افتاده است توضیحاتی داده است و جزییات بیشتری را در این باره مشخص کرده است. او در متنی که منتشر کرده، کناره‌گیری از حرفه‌ی خود را نیز اعلام کرده است.
عرض سلام و احترام خدمت همگی هموطنان و مسئولین محترم کشور
امیدوارم که تا این لحظه سال خوبی را پشت سر گذاشته باشید. می‌گن سالی که نکوست از بهارش پیداست. این بهار خوشبختانه بعد از حدود 3 ماه از زندان مرخص شدم و تونستم در این فصل خوب در کنار خانواده‌ی خوبم باشم. راستش از ابتدا هرگز دلم نمی‌خواست که جریان دستگیریم رسانه‌ای بشه، به خصوص که می‌دونستم می‌تونه سوژه‌ی تازه‌ای باشه برای رسانه‌هایی که دنبال چنین موضوعاتی هستن برای خوراک خبری‌شون. خوشبختانه خانواده‌ی من هم از ابتدا بسیار هوشمندانه رفتار کرده بودن، هیچگونه درخواست گفت‌و‌گو از طرف شبکه‌های ماهواره‌ای رو نپذیرفته بودن و به سؤالاتشان در ارتباط با پرونده‌ی من یا دیگر موضوعات پاسخی نداده بودن. حالا، از اونجایی که دیدم در فضای مجازی تعداد قابل توجهی از تیترهای خبری و بعضاً اخبار ضد و نقیض در مورد این ماجرا وجود داره، لازم دونستم که در این باره کمی شفاف سازی کنم. اول این‌که اکثرخبرگزاری‌ها از دستگیری من توسط مأموران نیروی انتظامی خبر داده بودن که البته این خبر صحت نداره؛ در واقع من در دی ماه ۱۳۹۳ و یک روز بعد از سفرم به اصفهان توسط مأموران محترم وزارت اطلاعات دستگیر شدم. علت دستگیری من فعالیت‌های سمعی و بصری بود که در اکثر موارد این فعالیت‌ها بدون مجوز و به اصطلاح «زیرزمینی» بودند. اما خب در مورد پرونده من در مقایسه با پرونده‌های دیگر هنرمندان و همکاران، حساسیت بیشتری وجود داشت. همونطور که می‌دونید من تقریباً نیمی از عمرم رو در کانادا زندگی کردم و یک شهروند دو ملیتی (ایرانی-کانادایی) محسوب می‌شم. علاوه بر اون به کشورهای زیادی هم سفر داشتم. قطعاٌ برای مسئولان امنیتی کشور ابهاماتی وجود داشت که چرا اردشیر احمدی بعد از این همه سال گشت و گذار در کشورهای مختلف الان به ایران برگشته و در اینجا فعالیت تصویری و رسانه ای داره؟ طی ۲۲ روز جلسات فشرده با کارشناسان محترم سازمان اطلاعات مشخص شد که بنده هیچ انگیزه‌ی سیاسی و ضد ملی نداشته و نخواهم داشت و علت فعالیت من فقط عشق به حرفه‌ی فیلم‌سازی به خصوص در حوزه‌ی موسیقایی بوده. برخی از خبرگزاری‌ها هم پس از دستگیری من به شدت تندروی کردن و مباحث حقوق بشری رو پیش کشیدن که من همین‌جا به صراحت عرض می‌کنم که هیچ‌گونه برخورد بد و ضد بشری در حقم صورت نگرفته.
خود من هم معتقدم که تحقیقاتی که صورت گرفت لازمه‌ی وجود امنیت در هر کشوریه. یادمون باشه که کشور ما ایران خوشبختانه از معدود کشورهایی‌ در منطقه ست که دچار جنگ و آوارگی نیست. به هر حال ما بخش زیادی از این امنیت رو مدیون فعالیت همین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هستیم. پس اگه در ارتباط با کسی مثل اردشیر احمدی هم (که در خارج از کشور زندگی می‌کرده و در حوزه‌ی رسانه مشغول به فعالیت بوده) حساسیت و ابهاماتی وجود داشته باشه، این حق برای وزارت اطلاعات محفوظه که بخواد در مورد زندگی و فعالیت‌های من در خارج از کشور بدونه و من هم تمام تلاشم این بود تا تمامی ابهامات و سؤتفاهم‌ها رو برطرف کنم. در ارتباط با پرونده‌ی خودم باید بگم که تا اینجا به لطف و یاری خدا همه چیز خوب پیش رفته و فعلاً با قرار وثیقه آزاد، و همچنان منتظر دستورات و تصمیمات مراجع قضایی هستم. تا این لحظه همه چیز بسیار خوب و عادلانه قضاوت شده و ایمان دارم که خداوند متعال در جایگاه رفیع خود شاهد همه چیز بوده و هست، و در نهایت حق رو به حق‌دار می‌رسونه.
توی این 3 ماه فرصت فکر کردن داشتم. خیلی زیاد! اتفاقاً به نتایجی هم رسیدم. به نظرم کار رسانه‌ای حساسیت و دقت بالایی می‌خواد. من با توجه به دوری از وطن و عدم شناختم از قوانین، دیگه خودم رو مناسب این کار نمی‌بینم و ترجیح می‌دم که از گود خارج بشم و از این حرفه کناره گیری کنم. باورش حتی برای مسئولین هم سخت بود اما باور کنید که دیگه هیچ انگیزه‌ای برای کار ندارم. الان به فکر یک حرفه و یک زندگی جدید هستم. این چند سال هم بخشی از زندگیم بود که سپری شد و رفت. امیدوارم که ایران عزیز همیشه سربلند بمونه، چه اردشیر باشه، چه نباشه.
در نهایت از همه‌ی دوستانم، عزیزانی که در این روزای سخت اما پُرتجربه برام دعا کردن و مُحبت‌شون رو حس کردم تشکر می‌کنم و دست تک تک‌شون رو می‌بوسم. واقعاً لطف و محبتی که تو این مدت دیدم قابل وصف نیست.
از خانواده‌ی عزیزم عمیقاً ممنونم که به خاطر من، این همه استرس رو تحمل کردن.
از دوستان نزدیکم صمیمانه‌ سپاسگزارم که هر روز به فکرم بودن و برای حل این مشکل تلاش می‌کردن. از تیم وکلای دلسوز و کاربلدم ممنونم. از تمام کسانی که توی زندان از بدو ورودم، منو با سلام و صلوات، با احترام و صمیمیت، بین خودشون پذیرفتن تشکر می‌کنم. از مدیریت محترم زندان مرکزی اصفهان جناب آقای امینی و همچنین از جناب آقای سلامت، جناب آقای امیری، جناب آقای قاعد امینی و دیگر مسئولین محترم بند‌ها و بخش‌های زندان سپاسگزارم.
از تمام مردها و بزرگوارانی که توی این مدت منو قابل دیدن و هم‌سُفره‌ی خودشون دونستن نهایت تشکر رو دارم. به امید سربلندی ایران در سال جدید.
اردشیر احمدی
بهار ۹۴

1 پاسخ به “توضیحات اردشیر احمدی در مورد اتفاقات اخیر / کناره گیری از کارگردانی

نظرت چیه...؟

