اجرای جدید یاس در مسیر بازگشت از سفرش


Yas - Shomal

به تازگی ویدئوی جدیدی از یاس در مسیر بازگشتش از سفر شمال کشور به تهران پخش شده است که در این ویدئوی سه دقیقه‌ای او به اجرای آهنگی بر روی بیت فربد عرش می‌پردازد.
در ادامه می‌توانید این اجرا را از کانال رسمی یوتیوب یاس تماشا کنید. همچنین متن این اجرا را می‌توانید مطالعه کنید.

Download: Yas – Shomal (March 2015)

پر بودم از حرف و گلگی، خودكارم رو صفحه پلكيد / نوشتم، خوندم، صحنه تركيد
گوش دادی به رپ و درد دل كی؟
ياس، همون كه در حقيقت / رو باز كرد حسش كنن همه عميقاً
اين روزا كه بلانسبت همه دريدن / كراوات‌ها رو فروختن و قمه خريدن
من شروع كردم از دوازده سال پيش / كه تصميم گرفتم، وايسم پای خويش
ديدم بيست سال گذشت باز تنهام و هيچ / كسی نبود كه بگه ياس حرفاتو می‌شنوم
و هر كسی كه خواست حرف‌های نيش دار / به من زد و فقط فاز بد داد و پيچ
خورد و رفت تو عمق خواستن‌های خويش / و اون لحظه بود كه منم يافتم راه پيچ
در پيچ رپو كه به تدريج به من گفت / كه بيا گذشته هاتو از ريشه حل كن
رپ كن خودت رو غرق سرگيجه نكن / هنوز كلی راه بلند در پيشه در كل
با فريادت كر ميشه نا تو / هر چند كه دست اونا هميشه آتوست
راهت اينه ديگه انديشه با توست / نيازت به رپ نياز درويش به ياهوست
سنگ كسی رو به سينه نزدم / كلی واژه‌های بكر و ناب زير دستمن
كه حتی قوی تر و سريع تر از تير اسلحن / شايد بيخيالم ولي همه زير نظرن
من هر چی نوشتم حسم بود خب / اگه رفتم بالا قسمت بود چون
گفتم بد شدم نصفم خوب شد / يه كمی اسفند دود كن
اين باغ سرسبز عميقا پر از كويره / كشور پر از هنرمند هنر فقيره
اميد كه يه آرتيست به قدری پولدار شه كه واسه هنر از كسی كمک نگيره
عشق شرط اوله ولی پولم دخيله / هرچند كه وضعيت كلا وخيمه
هنر حمايت میخواد و دولت بخيله / زمين خالی ولی رو نيمكت پر از ذخيره
تو خيال هدفت / حقيقت فاز بدی مياره طرفت
تو خيال زير پات نميشه چاه نفت / برگرد زمين رو ابر نميشه راه رفت
نتيجه‌ی شواهد چيست؟ / تقدير فقط دست شرايط نيست
فرق سبک سليقه‌ها يعنی جنگ قبيله‌ها / يعنی ترک رفيق، بشينی ترک غريبه‌ها
تا پول داری میفهمنت / وقتی نداری می‌گن بی‌مصرفه
اين آدما يه عمر بهشون حال بدی / با وزن جيبات تو رو می‌سنجنت
تو كه نمی‌فهمی ولی می‌گردنت / پاش برسه به صندلی می‌بندنت
كی محرمه، واسه تو کی مرهمه /  هيچكی منم می‌فهممت
نگو منفياشو ول بكن و مثبتاشو ببين / كار من شب تا صبح تلاشه به ريز
كه بخونم بلكه مبتلا شه يكی / قافيه معموليه تو محتواشو بگير
خودكارم نوشته سرخود مشق / رو بيت فربد عرش و در كل تهش
چاكرم / ياسرم

نظرت چیه...؟

